Communicatiemedewerker Anne van Avesaath
Thema Duurzame inzetbaarheid
Markt Overheid en non-profit

Leo Loopbaan biedt daarvoor laagdrempelige en toegankelijke ondersteuning. Dat doen ze zowel met digitale als fysieke ondersteuning in de hele provincie. Persoonlijke loopbaanondersteuning met één van de loopbaancoaches, een workshop bijwonen of zelf aan de slag gaan met online tools en opdrachten? Met al je loopbaanvragen en -behoeften kun je bij Leo Loopbaan terecht.

Leo Loopbaan wil uitgroeien tot het vertrouwde startpunt voor iedereen met loopbaanvragen in Limburg. Maar om die impact daadwerkelijk te maken, is meer nodig dan aanbod. Het vraagt om strategische, doelgerichte communicatie die mensen bereikt, raakt en activeert. Hoe zorgen we ervoor dat het juiste aanbod, op het juiste moment, de juiste doelgroep bereikt?

Partnership leidt tot continu resultaat

Sinds de start van Leo Loopbaan zijn we als communicatiepartner nauw betrokken. We ontwikkelden een strategische en doelgerichte communicatieaanpak die aansluit op de doelen van Leo Loopbaan. In onze aanpak staan de belangrijkste doelgroepen centraal: werkenden, werkzoekenden en studenten. De basis werd gelegd met de ontwikkeling van een krachtige naam, een herkenbare huisstijl en passende communicatiemiddelen. Vanuit deze fundering hanteren we een crossmediale aanpak: we zijn zichtbaar op zowel online als offline kanalen. Denk aan gerichte inzet van social media en nieuwsbrieven, gecombineerd met aanwezigheid op events of het drukken van flyers.

Hoe doen we dat concreet?

  • Ontwikkeling communicatiestrategie
  • Bouw en optimalisatie van de website
  • Visuele vormgeving
  • Consistente contentcreatie
  • Social media beheer en uitvoering van nieuwsbrieven

Een succesvolle aanpak staat of valt met goede afstemming. Daarom werken we nauw samen met Leo Loopbaan. In regelmatige contentoverleggen stemmen we thema’s, behoeften en signalen vanuit de organisatie en doelgroep met elkaar af. Deze input zorgt ervoor dat we niet alleen zenden, maar écht inspelen op wat er leeft.

Naast deze aanpak zetten we ook actief in op partnercommunicatie. Omdat Leo Loopbaan een initiatief is van coöperatie Loopbaan en Ontwikkeling (LEO), speelt samenwerking met regionale partners een cruciale rol. We ontwikkelen communicatiemiddelen en -boodschappen die partners ondersteunen in het uitdragen van de gezamenlijke missie. Zo vergroten we het bereik én de geloofwaardigheid van Leo Loopbaan, met een netwerk dat helpt onze communicatie te versterken.

Het resultaat

Na een periode van vijf jaar weet de doelgroep Leo Loopbaan beter te vinden. Vooral in Zuid-Limburg, maar ook in Noord- en Midden-Limburg weten ze Leo Loopbaan steeds meer te vinden. Er is meer zichtbaarheid gecreëerd in de provincie. Daarnaast is er een groei in gebruik van het aanbod op de website. Ruim 6400 Limburgers bouwen aan een digitaal portfolio en 1500 Limburgers zijn abonnee op de nieuwsbrief. Door te blijven monitoren, testen en optimaliseren stemmen we de communicatie nog beter af. Zo wordt het voor iedere Limburger vanzelfsprekend om bij loopbaanvragen aan te kloppen bij Leo Loopbaan.

Anne van Avesaath
Neem contact op

Ook een merk van A tot Z opbouwen?

Een merk als Leo Loopbaan krijgt niet van de ene op de andere dag lading. Het is een lang traject waarin diverse elementen samenkomen om één pakkende boodschap te communiceren richting de buitenwereld. Wil je ook een nieuwe dienst of een nieuw product in de markt zetten? Onze collega’s barsten van de inspiratie en helpen je graag op weg. Kom langs voor een kop koffie om te proeven hoe we jou vooruit kunnen helpen met je vraagstuk. Als strategisch communicatiepartner denken we graag met je mee over een aanpak die raakt.

Markt

Overheid en non-profit

Bureau Tint kent het speelveld van overheden. We begrijpen dat belangen soms kunnen botsen, maar ook hoe je bruggen slaat. We luisteren goed, denken mee en stemmen onze aanpak af op de mensen en organisaties die erbij betrokken zijn. Met onze ervaring in complexe omgevingen weten we wat werkt én hoe we samen tot resultaat komen. Altijd persoonlijk, altijd professioneel. En met de overtuiging dat goede communicatie niet alleen helder is, maar ook hoopvol, mensgericht en toekomstbestendig.

Meer info