De kracht van zoekmachine optimalisatie (SEO)
Stel je voor: je bent op zoek naar rode sneakers. De winkels die je altijd bezoekt hebben je dit keer helaas niet kunnen helpen. Hoe ga je dan te werk? Grote kans is dat je Google raadpleegt. Met een simpele zoekopdracht “rode schoenen vrouw” worden al snel honderden websites getoond die jou kunnen helpen. Maar die eerste 5 websites? Die hebben een streepje voor. Zij staan niet voor niets bovenaan, toch?
Los van het feit dat een hoge positie in Google autoriteit uitstraalt, word er simpelweg vaker op je website geklikt als je in de top 5 staat dan dat je op positie 20 staat. Daarom is zoekmachine optimalisatie – ook wel Search Engine Optimization (SEO) genoemd – zo’n krachtig middel. In deze training duiken we dieper in de wereld achter het Google algoritme. Welke elementen moet je toepassen op je website om die toppositie te bemachtigen? En hoe zorg je dat de inhoud op je website optimaal aansluit op de zoekvraag? Het tonen van paarse sneakers op de zoekvraag “rode schoenen vrouw” is namelijk allesbehalve wenselijk.
Praktische handvatten die je direct kan toepassen
Niemand weet exact hoe het algoritme van Google werkt, behalve de mensen bij Google zelf. Wel weten we uit ervaring welke elementen op je website het meeste effect hebben op je positie in Google. En gelukkig werkt die tactiek ook voor andere zoekmachines en speelt het zelfs een rol in GEO – optimalisatie voor artificial intelligence algoritmen.
Ondanks dat techniek een rol speelt, is het doel van deze training om je wijzer te maken in de elementen die ook zonder technische kennis te beïnvloeden zijn. Na deze training kun jij direct aan de slag!
Wat leer je in deze training
-
Waarom zoekmachine optimalisatie?
Een toppositie in Google is fantastisch, maar je komt er niet zomaar. We duiken dieper in het belang van SEO en wat het verschil is met andere communicatiestrategieën. En naast de vele voordelen behandelen we ook de nadelen, want je belandt niet zomaar op die felbegeerde positie.
-
De belangrijkste SEO elementen
Officieel zijn er honderden elementen die je vindbaarheid in meer of mindere mate beïnvloeden. Je wordt meegenomen in de 5 belangrijkste SEO-elementen die voor 90% je vindbaarheid bepalen.
-
Zoekwoordenonderzoek
Een toppositie in Google is enkel waardevol als je daarmee ook de vraag van je doelgroep beantwoordt. Het begint allemaal bij het achterhalen van hun behoeften. Via het zoekwoordenonderzoek leg je brede zoekvragen naast specifiekere, converterende zoekwoorden. Een goede balans is de sleutel tot succes.
-
Stappenplan voor optimalisatie
Je hebt je zoekwoord(en) gekozen en het is tijd om van start te gaan. We nemen je mee in de 6 fasen van optimalisatie die het continue proces van zoekmachine optimalisatie vormen. Je krijgt praktische handvatten over de opbouw van je websitepagina’s, de inhoud en meer.
-
Bepaal de vorm van je content
Goed gevonden worden is geen doel op zich. Meer mensen die converteren wél. Je wordt meegenomen in de diverse type pagina’s waarmee jij de doelgroep kunt inspireren. Hoe wil je dat de doelgroep jou ziet als ze jouw pagina bezoeken? Wil je gezien worden als de koersbepaler of juist de kritische analist die diverse perspectieven naast elkaar legt? De opbouw van je pagina en de inhoud daarvan maken het verschil in hoe jij onthouden wordt én of mensen met jou willen samenwerken.
Meld je aan voor deze training
Wil jij de eerste stap zetten richting een beter vindbare website? Dan is deze training voor jou! Afhankelijk van je wensen kunnen we deze training op locatie of bij Bureau Tint verzorgen. Vul het formulier in en we kijken samen naar de beste optie voor jou.
"*" geeft vereiste velden aan