Van strategie tot uitvoering
Onze opdracht: help mee bij de ontwikkeling van de communicatiestrategie én de uitvoering van Werkcentrum Midden-Limburg. Omdat er zoveel verschillende partijen betrokken zijn bij het Werkcentrum – waaronder het UWV, diverse vakbonden én opleidingsinstituten – was een scherpe communicatiestrategie cruciaal. We kwamen tot één sterk verhaal: allemaal de gezichten dezelfde kant op met een geluid waarin alle betrokkenen hun ei in kwijt konden. Dat kon alleen door een nauwe samenwerking met de arbeidsmarktregio. Door letterlijk naast ze op de werkvloer te staan en het gesprek aan te gaan was er direct sprake van eigenaarschap. Met als resultaat een merk dat van ons allemaal is en waarin de inwoners en werkgevers van Midden-Limburg centraal staan.
Voor vragen over werk
Of iemand werk zoekt, zich wil ontwikkelen of personeel nodig heeft: de vraag staat centraal. Het Werkcentrum brengt overzicht, duidelijkheid en persoonlijke begeleiding. In alle communicatie – van website tot campagne – spreken we de taal van de doelgroep. Herkenbaar, laagdrempelig en mensgericht.
Onze aanpak
- Eén verhaal dat partners verbindt voor een optimale samenwerking.
- Een herkenbare boodschap richting werkzoekenden, werkenden én werkgevers.
- We transformeren richtlijnen naar herkenbare uitingen op social media met een regionaal tintje.
- De lancering van een website die klaar is voor de toekomst.
- Betaalde online marketing campagnes om de zichtbaarheid van Werkcentrum te vergroten.
Wat ik enorm waardeer aan Bureau Tint is hun vermogen om niet af te wachten, maar in actie te komen. In Rens hebben we een communicatieadviseur die denkt en kennis inbrengt, maar nog belangrijker: daadkrachtig is en doorpakt. De proactiviteit van Bureau Tint als partner maakt hen een belangrijke schakel binnen Werkcentrum Midden-Limburg.
Van online naar offline
De eerste stap in het lanceren van het Werkcentrum was de creatie van een online loket en het opzetten van de social media kanalen. Op die manier kunnen mensen die er in de wandelgangen over horen direct terecht op een plek waar alles gebundeld is. Vanuit die basis bouwen we aan groei, naamsbekendheid en vertrouwen. Met storytelling laten we zien wat het Werkcentrum betekent in de praktijk – de verhalen van inwoners en werkgevers die dankzij de ondersteuning de juiste stappen hebben gezet op de arbeidsmarkt. Nu online staat, houden we ons bezig met de doorontwikkeling naar offline. Er worden niet alleen fysieke locaties geopend, maar we werken ook aan de zichtbaarheid in het straatbeeld.
Samen bouwen aan impact
Als Bureau Tint zijn we stevig geworteld in de Limburgse arbeidsmarkt. De samenwerking voor Werkcentrum Midden-Limburg laat zien hoe met communicatie de brug geslagen wordt tussen beleid, strategie en praktijk. Geen trucje of het kopiëren van de richtlijnen die al gesteld waren, maar een mensgerichte aanpak waarmee we mensen in beweging zetten. Binnen de netwerksamenwerking én daarbuiten.
Wij maken ons hard om complexe samenwerkingen plat te slaan met een mensgerichte aanpak die leidt tot resultaat. Benieuwd wat onze aanpak voor jouw organisatie kan betekenen? Neem contact met ons op om eens te sparren over jouw uitdagingen! We denken graag met je mee.