Wie kent ze niet. De ludieke en creatieve commercials van Centraal Beheer. Maar met alleen creativiteit kom je er niet. Wie klanten wil werven én behouden moet een connectie aangaan. Het gaat om klantenbinding en relatiebeheer. En pas heb ik de proef op de som genomen om te kijken hoe goed Centraal Beheer daarin is.
Afgelopen maand heb ik namelijk even naar “Apeldoorn” gebeld om mijn woonhuisverzekering op te zeggen. De reden van mij opzegging was dat ik ben verhuisd naar een ander woonhuis en een andere verzekeringsmaatschappij net iets beter paste bij mijn situatie.
Nadat ik de situatie aan de medewerker had uitgelegd verwachtte ik een teleurstellende reactie. Het tegendeel bleek de werkelijkheid: “Hartelijk gefeliciteerd, meneer Pubben. Ik begrijp volledig dat u overstapt naar een andere verzekeringsmaatschappij. Zullen we het meteen even in orde maken? Het is namelijk zonde om extra premie te betalen.”
Dat noem ik nou relatiebeheer. De beste marketingtool die er bestaat. Ook als je een opdracht niet krijgt, altijd de deur openhouden. In mijn ogen is een goede relatie namelijk meer waard dan een opdracht.