The Roaring Twenties!

Bij wie kriebelt het nog niet? ????

Sociaal contact, even naar de kroeg, shoppen en uit eten gaan. Kortom; geld uitgeven! Alles wijst erop dat het post-corona tijdperk erg gaat lijken op de jaren twintig van de vorige eeuw; the Roaring Twenties, letterlijk de roerige jaren twintig. Klinkt niet mis, toch?

Maar als de geschiedenis zich daadwerkelijk gaat herhalen, staat dan ook een nieuwe ‘great depression’ weer voor de deur? Daar wil ik nog even niet over nadenken…

Wat me wel bezighoudt is, welk effect hebben de komende decennia én de afgelopen corona-periode op de generaties die erin opgroeien, volwassen worden of juist oud worden? En hoe anders moet je deze mensen nu, morgen en over 10 jaar (als het geld uitgeven wellicht niet meer zo vanzelfsprekend is) met je bedrijf of product bereiken?

Hé ik heb het antwoord ook niet hoor, maar wat ik wel weet is dat je met de juiste flexibele (communicatie-)strategie je in de continu veranderende wereld kunt blijven positioneren en je plekje kunt veroveren. Met nadruk op flexibel, je aanpak moet immers meebewegen met alle facetten die invloed hebben; ook de ‘mood’ waarin je klanten zich bevinden.

Mijn gevoel, en met mij veel anderen, zegt dat deze mood in de komende jaren flink zal gaan schommelen. Van jubelende post-corona-roerende-jaren-twintig tot tja…