Project Future 2.0 is een samenwerkingsverband tussen de gemeenten Beesel, Bergen, Gennep, Horst aan de Maas en Venlo en de Provincie Limburg. Future 2.0 is bedoeld voor jongeren die nog niet goed weten wat ze willen in de toekomst. Jongeren die bijvoorbeeld vastlopen op school, een verkeerde studiekeuze maakten, geen baan hebben of een tussenjaar hebben. In Future 2.0 kunnen jongeren hun eigen kracht (her)ontdekken en krijgen zij een beeld waar hun toekomst ligt. Ze worden begeleid door een persoonlijke coach, een werkplekcoach en een docent.
Future 2.0 wil werken aan een sterke herpositionering, een frisse doorstart van project Future 1.0. Met deze herpositionering wil Future 2.0 online en offline zichtbaar worden en jongeren motiveren om zich aan te melden voor het MDT traject. Future 2.0 heeft behoefte aan aansprekende communicatiemiddelen en ondersteuning in de wervingscampagne.
Bureau Tint creëert zichtbaarheid door online en offline middelen te bedenken en aansprekende communicatie-uitingen te maken. Het gaat om een vernieuwde, jeugdige en dus frisse huisstijl. Deze huisstijl wordt visueel zichtbaar via de eigen gemaakte website, met daarop duidelijke en aansprekende teksten en visuals. Voor de wervingscampagne maakte Bureau Tint flyers, een infographic en een presentatie. Ook bedenkt en maakt Bureau Tint de content voor de verschillende sociale media kanalen met aandacht voor de verschillende aan te spreken doelgroepen. De content op LinkedIn is gericht op de ouders en verzorgers van de jongeren, om hen bewust te maken van de ontwikkelmogelijkheden voor jongeren. Op Instagram en Facebook richt de content zich tot de jongeren zelf. Ook zorgt Bureau Tint dat alle communicatie uitingen voor de partners beschikbaar zijn via een online toolkit.
Jongeren bewustmaken, want hier start je toekomst.
Bij de start creëert Bureau Tint helderheid over wat Future 2.0 precies is en wat de meerwaarde is voor jongeren om hieraan deel te nemen. De communicatie uitingen worden visueel zichtbaar via een vernieuwde huisstijl, de website en de sociale mediakanalen om de jongeren aan te spreken.
Onze aanpak
We starten met de duiding van de meerwaarde van Future 2.0 waardoor duidelijk wordt wat, waarom en hoe jongeren zich aan zouden moeten melden. We formuleren een advies hoe dit het beste online en offline zichtbaar gemaakt moet worden. Bureau Tint maakt hiervoor gebruik van visuele weergaves, zoals een informatieve flyer en een presentatie, zodat ook offline aandacht kwam voor Future 2.0. Voor de online zichtbaarheid ontwikkelt Bureau Tint teksten en visuals passende bij de doelgroep en plaatst deze op de verschillende sociale mediakanalen. Gezien de campagnedoelstelling en de behoefte om zoveel jongeren te bereiken stimuleert Bureau Tint alle partners om de offline en online uitingen meervoudig in te zetten.
Over de klant
Project Future is een samenwerking van de gemeenten Beesel, Bergen, Gennep, Horst aan de Maas, Venlo en de Provincie Limburg. Project Future is een onderdeel van het landelijke initiatief MDT (Maatschappelijke Diensttijd). Project Future 2.0 begeleidt de deelnemende jongeren in 4 stappen waardoor ze zich na afronding startklaar voelen voor de toekomst. De jongeren krijgen allemaal individuele coaching. De coaches, van Stichting Opleidingen Sfeerkeepers, Stichting Groen Licht, Synthese en INTOS helpen de jongeren.